13 Ιουλ 2009

ZANTE JAZZ FESTIVAL(Τρίτη και φαρμακερή βραδιά)+νεο βίντεο και σχόλιο


οι διοργανωτές
Κοντραφούρης Και η σπουδαία κάλτσα


Τρίτη μέρα επίσης με πολύ ενδιαφέρον.

Διονύσης Μπουκουβάλας:

Πιάνο σόλο

Γιώργος Κοντραφούρης Baby Trio:

Γιώργος Κοντραφούρης: Hammond organ
Αλέξανδρος Βήχος: Κιθάρα

Βαγγέλης Κοτζάμπασης: Τύμπανα:


Trioism:

Σπύρος Μάνεσης: Πιάνο
Πέτρος Κλαμπάνης: Κοντραμπάσο
Rui Ramos Pereira: Τύμπανα


Το θέατρο γεμάτο σχεδόν.


Χθες το βράδυ ο Κοντραφούρης (μορφή) έλεγε μια ενδιαφέρουσα ιστορία για ένα σπουδαίο οργανίστα της jazz παγκοσμίως που ξαφνικά το 1973 εξαφανίστηκε .Πριν τρία χρόνια τον ανακάλυψε κάποιος δημοσιογράφος. Τι κάνει;Eχει ανοίξει ένα μαγαζί και πουλάει νυφικά και δεν ασχολείται καθόλου με τη μουσική.
Ωραία σταδιοδρομίαΠαράδειγμα ....
Και για τη πλήρη ενημέρωση σας ακολουθεί ένα κείμενο του Διονύση Βίτσου που λέει τα πράγματα με το όνομα τους για το πώς γίνονται αυτά τα σπουδαία φεστιβάλ.Αυτά προς γνώσιν και ....

Γλυκοχαράζει;

Αν τα αμέσως προηγούμενα χρόνια μιλούσες στην Ζάκυνθο για κλασική ή τζαζ μουσική θα σε ατένιζαν ως εξωγήινο. Όχι πως σήμερα, αν μιλήσεις, θα βρεις πολλούς ενημερωμένους για αυτά τα δύο ήδη της μουσικής και θα σε κοιτάξουν καλύτερα. Στην κάστα που κυβερνά την τύχη του τόπου αναφέρομαι, όχι στη νέα γενιά, ούτε στους κατοίκους από τους οποίους δεν έχεις τέτοιες αξιώσεις.

Όμως, κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, φαίνεται πως ωριμάσαν οι συνθήκες για να οργανωθούν το 1ο Φεστιβάλ Jazz (10 έως 12 Ιουλίου) και το 2ο Ιόνιο Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής (20 Ιουλίου έως 14 Αυγούστου) στο υπαίθριο θέατρο Δερματούσας.

«Με φόντο την καταπράσινη ζακυνθινή φύση» γράφουν οι διοργανωτές. Ασφαλώς, γιατί για να αποκτήσουν αυτά τα φεστιβάλ ως φόντο τις αρχές, τις εξουσίες και την αυτοαποκαλούμενη αριστοκρατία του τόπου –εννοώ εκείνους που αγωνίστηκαν για να ανατρέψουν το κατεστημένο, φεουδαρχικό και αστικό, για να έχουν την άνεση να μαϊμουδίσουν τις συνήθειές του και τον τρόπο ζωής του- θα πρέπει να ακούσουν από πολλούς τοπικούς …opinion makers ότι η κλασική μουσική και η τζαζ κάνουν καλό στο κοινωνικό τους profile.

Aυτά τώρα τα λέμε για να τα πούμε, αλλά και για να μην ξεχνιόμαστε. Επειδή όλοι αυτοί με τα λεφτά που πέρασαν τα τελευταία εικοσιπέντε χρόνια από τον τόπο, μέσα από οικονομικές δραστηριότητες των κατοίκων, αλλά και μέσα από επιχορηγήσεις εξ Εσπερίας, θα μπορούσαν τα φεστιβάλ αυτά να τα είχαν κάνει θεσμό. Κι επιπλέον να είχαν λιγότερα από τα παιδάκια τους στα ναρκωτικά , την αμάθεια και τον κατινισμό αμφοτέρων των φύλων.

Όμως άλλο είναι το σημαντικό. ΄Οτι βρέθηκαν κάποιοι να αναλάβουν τη διοργάνωσή τους. Θέλετε ένας, δύο, δέκα μόνο; Εντάξει τόσοι! Αλλά πάντα από λίγους δεν ξεκινάνε τα μεγάλα και σοβαρά;

Κι η ψυχούλα τους το ξέρει, τι τράβηξαν, τι τραβάνε και τι θα τραβήξουν μέχρι να τελειώσουν οι εκδηλώσεις. Όμως είναι για να γίνουν. Όχι για λόγους μεταφυσικούς ασφαλώς, αλλά φύσης των κοινωνικών διεργασιών. Η πορεία της κοινωνίας κανονίζει πότε θα ωριμάσουν οι συνθήκες για το κάθε τι.

Δεν θα μνημονεύσω τα ονόματα αυτών των …νεομαρτύρων του τοπικού πολιτισμού, γιατί είναι πασίγνωστα. Όμως θα θυμηθώ αυτά που έγραφε ο Διονύσης Ρώμας μέσα από τα ερείπια των σεισμών -αλλά και κάποιοι μεταγενέστεροί του ζακύνθιοι αργότερα- ότι θα έλθει εποχή που η Ζάκυνθος θα ξαναγεννήσει νέους Σολωμούς, Κάλβους, Ξενόπουλους, Κουτούζηδες και Καρρέρηδες!

Μήπως αυτή η εποχή γλυκοχαράζει;

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ

Εκδότης ΠΕΡΙΠΛΟΥ

Μερικές φωτογραφίες και βίντεο




Μερικές παρατηρήσεις στο τέλος του φεστιβάλ.

1)Το φεστιβάλ ήταν σπουδαίο, υψηλού επιπέδου και αναμφισβήτητα πέτυχε.

2)Ο χώρος είναι μαγικός ο προσανατολισμός και το μέγεθος του θεάτρου ιδανικό για Τζαζ.Η μουσική αυτή θέλει κατά τη γνώμη μου περιορισμένο χώρο γιατί δεν μπορεί να είναι μουσική μαζικής κατανάλωσης όπως έχει γίνει το αντίστοιχο αθηναϊκό διεθνές φεστιβάλ Τζαζ στο Γκάζι που γίνεται λαϊκή πανήγυρις και γι΄αυτό δεν ξαναπατάω γιατί όσο αξιόλογος και να είναι αυτός που παίζει η μαζικότητα του χώρου ακυρώνει κάθε επικοινωνία με το κοινό.

3)Άριστα στο τρίο των διοργανωτών.Πέτρος Κλαμπάνης, Σπύρος Μάνεσης και ΔιονύσηςΜπουκουβάλας .

4)Η παρουσιάστρια πολύ συμπαθής, θεατρική και επικοινωνιακή, τα λάθη πολλά και χαριτωμένα, αλλά εικαστικά λάθος φόρεμα την τελευταία μέρα.Το εικαστικά μπαίνει για δώσω μια σοβαροφάνεια και να μην μου κάνει καμμιά αναδημοσίευση η ESPRESSO

5) Για το Διονύση Μπουκουβάλα νομίζω η μουσική του αδικήται απο τη ...μοναξιά του πιάνου.Μαζί με τον Ηλιάκη στα κρουστά έγινε πιο ...ευλιπτή. Groups Διονύσιε groups. What's your opinion?Όση δύναμη έχει η συνεργασία δυο ή τριών ανθρώπων στην εκτέλεση δεν έχει η εργασία εκατό μόνων. babis philosofy

6)Προσωπικά μαγεύτηκα από τον Αντρέα Πολυζωγόπουλο και το Poly Quartet και τα πνευστά του την πρώτη μέρα.

7)Το πιο αισιόδοξο είναι ότι του χρόνου μάλλον θα είμαστε πάλι εδώ .Μακάρι.

Και ο Διονύσης Μπουκουβάλας με τον Ηλιάκη στα κρουστά.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ωραίο festival,και του χρόνου!Αν έχετε,κάνετε κάποια ανάρτηση video της πρώτης ημέρας με Πολυζωγόπουλο-Θεοδώρου!Να είστε καλά!

Μπάμπης Πυλαρινός είπε...

Δυστυχώς δεν έχω.Μετά μου έδωσες εσύ την ιδέα του βίντεο.Του χρόνου θα έρθει όλη η ομαδα του μπλογκ με τους εικονολήπτες, μπούμαν κτλ.Φτάνει το ρεμπελιό στο προσωπικό του μπλόγκ :-)))

Μουσικόφιλος είπε...

Ούτως ή άλλως για του χρόνου δεν θα ήθελα να επαναληθώ, άρα σκεφτόμουν ήδη την πλήρη σύμπραξη με κάποιον άλλον μουσικό. Και βέβαια επειδή θέλω να ψαχτώ, καθότι είναι κάτι που δεν έχω ξανακάνει. Κατά τα άλλα το σόλο όταν πετύχει είναι μαγικό, είναι όμως πολύ πιο δύσκολο να πετύχει παρά ένα σύνολο, για προφανείς λόγους.